חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיפול קלינאות תקשורת בעזרת בעלי חיים

תוכן עניינים

זקוקים לטיפולי קלינאות תקשורת? נתנו הפנייה לבן או הבת שלכם לטיפול קלינאות תקשורת אבל אינכם יודעים מה זה ואילו שירותים ניתנים במסגרת הדבר? כדאי שתדעו שטיפולי קלינאות תקשורת ניתנים באמצעים שונים, ביניהם טיפול בעזרת בעלי חיים. ריכזנו עבורכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על הנושא.

מהו טיפולי קלינאות תקשורת?

קלינאות תקשורת הוא תחום טיפול פרא-רפואי אשר מטרתו טיפול בהפרעות תקשורת קוגניטיביות וחברתיות אשר מתבטאות בבעיות בשפה או בדיבור. מטרת הטיפול היא סיוע למטופל להתבטא ולהביע את עצמו בצורה טובה שתעזור לסביבה להבין אותו. קלינאי תקשורת מוסמך יטפל בבעיות ולקויות תקשורת שונות כמו למשל – גמגום, צרידות, הפרעת תקשורת חברתית, הפרעות בדיבור כמו הפרעות היגוי והפרעות שטף, ואף באנשים על הספקטרום האוטיסטי המתקשים לתקשר וכן באנשי בעלי הפרעת קשב וריכוז. כלל הבעיות המטופלות הן בעיות אשר מפריעות למטופל לבטא עצמו בצורה מובנת ולהבין את הסביבה שלו.

הטיפול מסייע למטופל לשפר את כושר התבטאותו ולהביע עצמו בצורה תקנית וברורה ובכך משפר את חייו ובריאותו. במקרים של צרידות כתוצאה מיבלות במיתרי הקול, טיפול באמצעות קלינאי תקשורת יכול לעזור למטופל להחלים לחלוטין מהצרידות ומהבעיה במיתרי הקול. הקפדה על טיפול בצורה עקבית, לא רק שתעזור למטופל לפתור את בעיית ההבעה שלו, אלא גם תעזור לו למנוע מהבעיה לחזור בשנית בעתיד. טיפול בקלינאות תקשורת מותאם הן לילדים והן למבוגרים ויכול לעזור לתקן לקויות הבעה ודיבור בכל שלב בחיים.

קלינאות תקשורת בעזרת בעלי חיים

קיימים סוגים שונים של טיפולים באמצעות קלינאות תקשורת, כשאחד הבולטים ומשמעותיים ביותר הוא טיפול בעזרת בעלי חיים. הטיפול משלב עבודה וטיפול בבעלי חיים ובכך יכול לסייע למטופל להתגבר על לקויות התקשורת בצורה יעילה ומהירה יותר. טיפול באמצעות בעלי חיים מסייע לשיפור הביטחון העצמי, בניית קשרים חברתיים, שיפור יכולת קבלה ללא תנאים, חיזוק תחושת ביטחון רגשי ופיזי, התמודדות למול חרדות ופחדים והפחתת מתחים, שיפור התנהגות נאותה, הגברת הורמונים המסייעים ליצירת תקשורת יעילה וכן מסייע להגברת המוטיבציה אצל המטופל. הטיפול ידוע כמסייע ומרגיע את המטופלים, ובכך עוזר להם להתמודד עם מקור הלקות ולעבור תהליך טיפולי משמעותי ויעיל.

טיפול באמצעות כלבים

כלבים ידועים כחבריהם הטובים ביותר של האדם. מדובר בצורת טיפול שאפשר אפילו לקחת הביתה ובכך להמשיך את הטיפול גם מחוץ למסגרת המסודרת. כלבים הם בעל חיים נפוץ בקרב בני אדם ולכן מרבית המטופלים יהיו מסוגלים ליצור קשר בצורה קלה ומהירה יותר עם כלב לעומת סוגים אחרים של בעלי חיים. הכלבים ידועים בנאמנותם לבעליהם וניתן לסמוך עליהם שלא יגרמו לפגיעה או לנזק אצל המטופל. כמו כן, לעומת בעלי חיים אחרים הכלבים מסוגלים להביע חיבה ורגשות שונים בצורה מובנת וברורה יותר. כך המטופל יכול ללמוד בצורה מעמיקה יותר על הבעת רגשות וכן ליצור קשר חיבתי עמוק עם הכלב.

החלטתם לאמץ כלב? הנה כל מה שתצטרכו לדעת

במידה ואתם רוצים שהטיפול יהיה יעיל יותר וימשך מעבר לתחומי הטיפול עצמו, תוכלו לבחור לאמץ כלב ולהגיע איתו לטיפול. לרוב כלבים אלה יהיו כלבים מאומנים לטיפול בלקויות תקשורת. אימוץ כלב יכול לסייע רבות למטופל, היות ויצור איתו קשר רגשי עמוק עוד יותר וילווה אותו לאורך כל התהליך גם בחיים האישיים. במידה ותחליטו לאמץ כלב, כדאי שתדאגו שיהיו לו כל הדברים הנדרשים כמו למשל – אוכל לכלב, רצועות ורתמות, מיטה לכלב, צעצועים ומשחקים, כלי רחצה ואמצעים שונים לפינוק הכלב שלכם כך שגם הוא ירוויח.

אולי יעניין אותך גם?

ריפוי בדיבור (קלינאות תקשורת)

מהו ריפוי בדיבור?

רוצה ללמוד קלינאות תקשורת? השאירו פרטים ונדאג שיחזרו אליכם עם כל המידע מעל ל- 90% מהגולשים ציינו שהתוכן עזר להם לקבל החלטה מושכלת לבחירת המסלול

להמשך קריאה »
טיפול קלינאות תקשורת בילדים

מהי קלינאות תקשורת?

רוצה ללמוד קלינאות תקשורת? השאירו פרטים ונדאג שיחזרו אליכם עם כל המידע מעל ל- 90% מהגולשים ציינו שהתוכן עזר להם לקבל החלטה מושכלת לבחירת המסלול

להמשך קריאה »
מידע על אתר קלינאי

מחפשים קלינאי/ת תקשורת?

השאירו פרטים ונדאג שיחזרו אליכם

מאמרים אחרונים

תוכן עניינים

מעוניינים בשיחת ייעוץ מקלינאי/ת תקשורת מומלץ באיזור שלכם? השאירו פרטים ונדאג שיחזרו אליכם:

דילוג לתוכן